17 nov. 2011

Stora Funbeat-testet


Jag fick idéen för någon månad sen när jag var sjuk och rastlös. Den var väl lite vansinnig, men jag har ändå inte kunnat släppa tanken helt. Nu är jag frisk och jag har bestämt mig. Jag ska göra det stora Funbeat-testet. Det är inte ett test av träningsdagboken Funbeat, de står enbart för inspirationen. Min målsättning är att genomföra 100 olika träningsformer, och det jag brukar göra räknas inte. Första tanken var att fixa det på ett år, men till och med jag fattar att det är lite för optimistiskt. Jag håller på till jag når 100, helt enkelt. Och detaljerna får komma vartefter.
Jag har en lista på 70 lagomt utmanande aktiviteter. Resten hoppas jag att ni hjälper mig med. Jag har lovat mig själv att inte säga nej. Det är liksom det som är vitsen med hela projektet. Att jag ska våga lite mer och inte fega ur för att det kan bli pinsamt. Så kom igen nu och hjälp mig!

Ps. Jag har ingen dödslängan och inte hur mycket pengar som helst. Så hästar och F1 går bort.

15 kommentarer:

Håkan T sa...

Skön blogg och roligt test du ska utföra!

Riktigt härliga bilder från Vietnam också! Extra kul eftersom jag har mina rötter från norra delarna.

Kör hårt!

/Håkan

Mikaela sa...

En som du säkert inte tänkt på är: voltige!

Peter Trones sa...

Låter spännande! Vilka 70 aktiviteter har du listade redan nu?

Lina sa...

Helt rätt, Mikaela. Jag har verkligen inte tänkt på Voltige och har inga planer på att börja göra det heller...

Den hemliga listan:
Aerobics
Afro
Am fotboll
Backhoppning
Badminton
Barnvagns-nånting
Beachvolley
Beeptest
Bowling
Box
Brak
Brottning
Brutalbänk
Bråstärk
Burning beats
Bänkpress
Convict conditioning
Coopertest
Core
Crossfit
Curling
CX30
Dra däck
EFIT
Elghufs
Friidrott
Fuego
Golf
Gymnastik
Hockeybockey
HVT
Hästar (stora skräcken!)
Inlines
Innebandy
Kajak
Kettlebell
Klättervägg
Krav Maga
Kroppsarbete
Kyrkbåt
MAC
Marklyft
Mtb-Ol
Orbitrek
Orientering
Rodd
Roddmaskin
RPM
Shbam
Simning
Skidskytte
Skridskor
Slideboard
Snöskor
Snöskottning
Spänsthopp
Stegmaskin
Stenålderspromenad
Step
STUP
Tabata
Tennis
Thaibox
Trapplöpning
Triathlon
Ultimate Frisbee
Vattengympa
Vattenlöpning
Vibrationsträning
Wii
Yoga

Anonym sa...

SkiErg (stakmaskin) saknas! Och varpa.

Peter Trones sa...

Am fotboll! Schnyggt!

Jona sa...

För lite vattenaktiviteter, lägg till vindsurfa, vågsurfa, Stand Upp Paddelboarda, fridykning (även 3 meter räknas) simhopp....

Lina sa...

Peter: Det är du som ska ta hand om mig när det gäller am fotb, glömde jag berätta det?

Jona: Stup tänkte jag prova redan i somras (det går att hyra i Falun!), men tiden försvann. Simhopp känns som ett skämt, eller räknas bomben? Och windsurfing... lär inte bli aktuellt förrän nästa sommar. Och då kanske jag är lite modigare än nu. Hoppas!

Andreas sa...

Basket! Bara att haka på en träning med vårt damlag här i Falun. Sen skulle du kunna prova på TRX också.

Lina sa...

Andreas: Basket, det har med bollar att göra, va?
Ja tack! Offentlig förnedring är aldrig fel. Hur kommer jag i kontakt med er?
TRX, ett till bra förslag!

Andreas sa...

Precis! Bra mycket häftigare än den där märkliga lunchrast sporten väldigt många här i Falun pysslar med. Släng iväg ett mejl till mig: enbergandreas@hotmail.com när du känner att lusten för att kasta lite boll tilltar. Finns lite olika tider och platser att välja på.

Anonym sa...

Undervattensrugby är mitt förslag.../Bengt K

Karin K sa...

Några kombinationer av andra saker som redan står på din lista: Skidorientering och orienteringsskytte.

Lina sa...

Karin, hade faktiskt tänkt att köra skidorientering i vintras, men allt i krokarna blev ju inställt.
Vet du var och hur jag kan prova orienteringsskytte?
Tack för tips!

Erik sa...

Jeet Kune Do, Kyokushinkai, Shotokan, Taekwondo, Kali/Escrima, Jujutsu, Braziliansk jujutsu, Capoeira