6 feb. 2012

Funbeat-testet #28 – Bågskytte

Vad: Nybörjarträning hos BK Dalpilen i Borlänge.
Passbeskrivning: Är du sugen på att provar bågskytte så är ni välkomna att komma till oss och prova på denna roliga sport. Måndagar 18-19. Du får prova 3 ggr, därefter betalar du in medlemsavgiften och går vår licensutbildning som är mycket enkel. 
Tidigare erfarenhet: Ingen.
Hur det var: Mycket trevligt bemötande av föreningens ansvarige. Han berättade om de nya lokalerna i Mjälga och medlemsexplosionen som skett under hösten. I dag var vi runt 15 nybörjare, jag var tre gånger så gammal som de flesta. Vi sköt från 12 meter, man tävlar från 50. Jag var ganska befriad från talang. Eller så hann jag inte bli helt fullärd. Träffade hyfsat i mitten några gånger, men gjorde en Neuner lika många gånger också. Träffade i alla fall inte något levande. Ganska annorlunda form av träning, men inte så tokig. Och det var häftigt att se barnens disciplin. 
Borgskala: Ingen puls, men när man väl har spänt bågen orkar man ju inte hålla många sekunder. Och varm blev jag. 
Kulskala: 6, helt okej.
Förmodad träningsvärk: Kommer nog kännas lite i ryggen.
Igen: Jag blev absolut inte avskräckt. Å andra sidan fick jag höra att  "Man måste skjuta mycket för att bli bra". Känner inte för att börja köra 5–6 pass i veckan, men jag skulle kunna prova igen.

Inga kommentarer: