9 jan. 2013

Ösjön

Ösjön, 11 grymt fina kilometer.
Det här är vändplanen i Storsund, följ pil för transit till Ösjön.
Grön bana vid Tyskö.
Innan i dag hade jag aldrig åkt skridskor på Ösjön, och det är väl i det närmsta att betrakta som kriminellt. Kan inte riktigt fatta varför jag har missat den där slingan, det var ju hur fint som helst!  En liten skylt i Storsund kanske inte vore så dumt. Mellan Främby och Storsund är det i princip ingen snö kvar, och är man lite mindre feg än jag tror jag att man kan få till riktigt fin friåkning. Men kolla dagsformen här först!
Uppdatering: Det går INTE att åka skridskor över sundet. Men det är ungefär 15 meter att gå över udden.

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Läckra och lockande bilder! Man kunde alltså ta sig igenom Storsundet utan att ta av sig grillorna?

Lina sa...

Nej, sundet är fortfarande öppet. 15 meter över land.

Stefan sa...

Första gången på Runn-06 var det en tant som åkte igenom precis där, det räcker för att en is-fegis som mig ska hålla mig därifrån..