19 mars 2013

Funbeat-testet #86 – Body Combat

Vad: Body combat, 60 minuter på Må Bättre, Falun. Ca 30 pers.
Passbeskrivning: "Fartfylld och energisk konditionsklass där du får släppa loss totalt! Koreografin är inspirerad av olika kampsporter och innefattar rörelser från exempelvis karate, boxning, taekwondo, tai chi och muay thai. Till speciellt utvald och inspirerande musik och med hjälp av en pådrivande instruktör, får du slå, sparka och ”kata” dig genom en svettig, konditionskrävande och kaloribrännande klass."
Tidigare erfarenhet: Det här var första gången.
Hur det var: Jag har provat ganska många olika träningsformer och pass nu, och det mesta brukar vara riktigt kul, eller i all fall delvis kul. Jag vill poängtera att det jag skriver helt och håller är mina tankar, min upplevelse. Du kanske tycker att det är hur kul som helst. Men jag tyckte inte att det här var bra. Inte kul heller. Jag har kört några box-pass på friskis, och det här var ungefär som uppvärmningen, skuggboxning. Men i alldeles för högt tempo. Väldigt mycket snack, men lite teknik. Som om man hade bett en boxare sätta ihop ett danspass. Jag skulle kunna fortsätta, men behöver inte vara taskig. Ni fattar min poäng.
Kulskala: 3.
Borgskala: 10, knappt svettig. Medelpuls 116, och det var inte för att det var svårt att hänga med.
Förmodad träningsvärk: Ingen
Igen: Nej.


Inga kommentarer: