9 sep. 2013

Inlines-SM 2013

 
 
 
Det var några som frågade varför jag inte åkte inlines-SM på Ekerö i går, förmodligen för att jag åkte skridsko-SM i vintras. Svaret är ganska enkelt. På inlines kan jag a) inte bromsa, b) inte svänga och dessutom blir jag livrädd när det går snabbare än 10 km/h (läs a och b). Ska väl inte sticka under stolen med att deltagarantalet spelar roll heller. I går kom sammanlagt fem damer till start. Visst hade det varit lättare att våga om det var 50 med, och helst hela spannet från elit till glada motionärer. (Känns det som att jag har skrivit precis samma sak förut? Det här är nog ett problem alla mindre idrotter brottas med. Hur man gör en god spiral av det i stället? Ingen aning, tyvärr. Vet du?)
Det var hur som helst kul att se tävlingarna. Mina klubbkompisar kämpade väl och tog tre medaljer. Jag slås av att det går vansinnigt fort i klungorna. Tydligen var banan ganska kuperad, och en liten lucka blev snabbt stor på dom öppna fälten. Att jaga i kapp ensam är tungt, skulle vilja säga i det närmsta omöjligt. Försökte knäppa kort, men varken jag eller 900-kronorskameran hängde med och det mesta blev suddigt och/eller svart.
Här finns fler kort.

Inga kommentarer: