8 jan. 2015

Nepal och Tibet

 
Jag har varit borta ett tag, kunde inte låta bli att åka nu när jag har så infernaliskt mycket tid. Mest Nepal, men det blev en sväng till Tibet också. Naturen är sanslöst fantastisk, och det var väl i den jag spenderade mest tid. Det är väldigt enkelt att vandra på egen hand, eller med guide/bärare, och dom där bergen går verkligen inte av för hackor. Men annars är det mycket elände. Människor har nästan ingenting och lever på nästan ingenting. Vi som har haft turen i det stora lotteriet ska vara väldigt tacksamma. Om du vill se fler bilder finns fler från Nepal här och från karga Tibet här.  

2 kommentarer:

Unknown sa...

Härlig marknadsföring för att åka till detta himmelska landskap Lina! En dag kommer nog jag och Annica dit också!

Ha det så fint!

/Kalle

Lina sa...

Det hoppas jag verkligen att ni gör, Kalle! Det här slår nästan Bruks.