17 maj 2016

Veteranorientering i Hackmora med extra allt

Bjursås OK ordnade veteranorientering i Hackmora, och det passade ju perfekt eftersom jag var på väg till Rättvik. Thomas agerade farthållare, och jag var väl halvt färdig redan när det var dags att klättra upp för backarna till Hackmora. På toppen var jag helt slut. Men arrangemanget var tip-top, terrängen riktigt fin och det var någonstans mellan 150 och 200 deltagare på plats. För mig gick det riktigt riktigt dåligt, inte nog med att jag knappt orkade springa (all respekt till Lisa Nordén & co), jag bommade som tusan också och det blev årets i särklass sämsta framträdande med karta. De sista milen till Rättvik (längs den spikraka banvallen som smyglutar uppför mest hela tiden) hade jag ganska lätt att hålla mig för skratt.





2 kommentarer:

Nipe sa...

Det kan inte alltid går bra ;) Säger hon som felstämplat två tävlingar i rad nu...
Starkt gjort att kombinera cykling med orientering!

Lina sa...

Det vore ju kul om det kunde gå bra någon gång, kan man tycka.
Använder ni inte definitioner i Blekinge?