13 aug. 2016

Bilder från Stora Stöten Swimrun

 
Jag kikade på Stora Stöten Swimrun i dag, 19 km löpning + 3,2 km simning (fördelat på nio sträckor). Det såg kul ut! Och jobbigt! Starten gick på botten av Stora stöten, och klättringen bara första kilometern måste ha varit nästan hundra höjdmeter. Banan gick längs Vattnets väg via Hemmingsbo och Stångtjärn ner till Kålgårn, och upploppet var i Faluån. Tänk om man skulle kunna lära sig att simma någongång, vilka möjligheter som skulle öppna sig! Fler bilder här.

3 kommentarer:

EvaLK sa...

Allt jag kan säga är att jag inte skulle vilja simma i Faluån!

Nipe sa...

Swimruntävlingar står som spön i backen just nu... vilken boom! Har inte vågat testa, men är väldigt sugen.

Lina sa...

Ah, man kan nog göra värre saker än att simma i ån.
Och efter att ha sett det här loppet tror jag att jag fattar varför det är poppis, verkar urkul!